2011. január 6., csütörtök

Kráter sütemény

Ezt a receptet anyukám által ismertem meg és azért szeretném bemutatni, mert még nem találkoztam ilyen furcsa sütivel. Talán leginkább a Chokito-hoz tudnám hasonlítani: ronda és finom.

"Kráter sütemény"




Hozzávalók:
  • 2 csomag vanília puding
  • 9 dl tej
  • 8 evőkanál cukor
  • 5 tojás sárgája
  • 25 dkg porcukor
  • 1 vaníliacukor
  • 1 dl tej
  • 1 dl étolaj
  • 25 dkg liszt
  • 2 evőkanál kakaó
  • 1/2 sütőpor
  • 5 tojás fehérje
  • esetleg ízlés szerint túró
A tetejére:
  • 2 dl tejföl
  • 4 evőkanál porcukor
  • 1 csomag vaníliacukor


Elkészítése:

Először a két csomag pudingot megfőzzük a 9 dl tejjel és a 8 ek. cukorral. Ezután a kész pudingot félretesszük amíg teljesen meg nem dermed.
Az 5 tojás sárgájához hozzáadjuk a 25 dkg porcukrot és egy csomag vaníliacukrot, majd robotgéppel jó habosra keverjük, miközben folyamatosan adagoljuk hozzá az egy dl tejet. Ha kész a tojásos massza,hozzáadjuk az étolajat és kanalanként hozzáadjuk a 25 dkg lisztet, a 2 ek. kakaót és a 1/2 csomag sütőport. Ha kész a tészta, kemény habbá verjük a tojásfehérjéket és óvatosan a kész kakaós masszába dolgozzuk.


Kivajazunk és kilisztezünk egy tepsit és beleöntjük a tésztát. Elővesszük a kész,kihűlt pudingot és vízbe mártott kiskanállal falatnyi adagokban a tésztába tesszük. Gazdagíthatjuk túróval is.
180- 200 C°-ra beállított,felmelegített sütőbe tesszük és kb. 30 perc alatt készre sütjük.
Összekeverjük a tejfölt a 4 ek. porcukorral és a vaníliacukorral és a keveréket a megsült tészta tetejére kenjük. Vissza is tehetjük a lekapcsolt de még meleg sütőbe és hagyhatjuk rászáradni is.



Elkészíthető csak túrós és csak pudingos változatban is ízlés szerint.

2 megjegyzés:

  1. Én is csak ajánlani tudom, tényleg nagyon fincsi!

    VálaszTörlés
  2. Szilvi, szerintem nem is ronda ez, nekem már a látványától is csorog a nyálam...
    Elkészítjük ezt is, biztos vagyok benne. :)

    VálaszTörlés