2010. szeptember 5., vasárnap

Emeletes élvezet

Sziasztok!

Szeretnék nektek bemutatni egy süteményt, aminek a receptjét nemrég kaptam egy kolléganőmtől. Nagyon egyszerű elkészíteni és sütő sem kell hozzá. Amolyan "kollégista krémes".
Ajánlom minden vállalkozó szellemű sütikedvelő figyelmébe.




Emeletes élvezet

Hozzávalók:

a tésztához:
  • 25 dkg háztartási keksz

  • 5 dkg margarin

  • 5 dkg porcukor

  • kevés tej

az első réteghez:
  • 20 dkg túró

  • 1 cs vaníliacukor

  • 2 dl tejszín (Hullala márkájú)

a második réteghez:

  • 2 cs Aranka vaníliás krémpor

  • 5 dl tej

a harmadik réteghez:
  • 2 dl tejszín (Hullala)

  • reszelt csoki

Elkészítése:

A darált kekszet összegyúrom a cukorral, a margarinnal és egy kevés tejjel. Csak annyira gyúrjuk össze, hogy linzertészta keménységű legyen. Egy közepes tepsibe vagy tortaformába egy kevés darált kekszet szórok, hogy ne ragadjon le (én Folpack-kal béleltem ki a tepsit). A tésztát kinyújtom és a formába teszem (kézzel is bele lehet simítani).

A túrót összekeverem a vaníliás cukorral, majd a habbá vert tejszínnel és a kekszre simítom.

Az Aranka krémport a tejjel jó sokáig keverem. Minél tovább keverem, annál keményebb lesz. Ezt a túrókrém tetejére kenem.

A tejszínt felverem és a vaníliás krémre kenem.

A tetejére csokit reszelek és a hűtőbe teszem.



(A kekszes tésztába lehet még tenni 1 evőkanál kakaót is.)


Sok sikert kívánok a süteményezéshez!Jó étvágyat!

4 megjegyzés:

  1. Nagyon fincsi! Igazi próbatétel megállni hogy ne egyen belőle az ember túl sokat, főleg amikor diétázik. (80-ról indulva most 78-nál járok és még messze a cél.) Bevallom férfiasan, most jöttem a konyhából, ismét bűnbe estem. Nem ettem sokat csak 3-4 falatot! :-)

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm szépen a dicséretet Szivem! Remélem másnak is hasonló sikerélménye lesz,ha ezt a sütit elkészíti.

    VálaszTörlés
  3. Tényleg finom lehet a süti és mivel én is diétázok igencsak kívánom az ilyeneket. :)
    Látom 78 vagy most. Mennyi a célod és mikorra?
    Azért délelőtt folyamán 1-2 kocka nem fog megártani Sanyikám, inkább a délután/esti a lényeges.

    VálaszTörlés
  4. Köszi a tippet Pali, majd észben tartom. Sajnos mindig este vagyok süti közelében, az pedig tudjuk hogy nem a legjobb időpont ilyesmire. A cél egyébként újra legalább 75-re lemenni. A 75 kb. 1.5 - 2 hónapon belül teljesen reális enyhe diétával és kardióval. Ha a lelkesedésem kitartana, lehetne menni ez alá is. Az álomsúly kb. 70 kg.

    VálaszTörlés