2009. október 26., hétfő

Forró csoki


Ma este bűnbe estem, nem tudtam ellenállni 400 kalória csábításának. Szilvivel az utóbbi időben rászoktunk a forró csokira. Kipróbáltuk a Boci és a Cadbury forró csokikat, bár a debreceni Mozart Souvenir forró csokizóban kapható remekművel eddig egyik sem vehette fel a versenyt. A hétvégén italreceptek böngészgetése közben akadtam rá egy forró csoki receptre, ami már vetélytársként indulhatott az ízversenyben. Bár az új recept még így is csak másodikként végzett, bátran ajánlhatom mindenkinek, aki szereti az édes ízeket.

Készüljetek fel egy rendkívül intenzív, tömény, tartós ízre. A finom csoki ízét még egy-két csésze víz után is érezni fogjátok.


Hozzávalók
90 g Boci étcsokoládé
2 dl tej
fél dl tejszín
Csipet só
Kevés barna nádcukor
Kevés vanília cukor
Ízlés szerint fahéj
Tetejére tejszínhab

  1. Keverjük össze a tejet, a tejszínt, sót, cukrokat, és a fahéjat.
  2. Törjük össze a csokoládét apró darabokra. A tejes keverék harmadával lassú tűzön kavargatva olvasszuk fel a csokit, majd adjuk hozzá a maradék tejes mixet, és forraljuk fel.

  3. Kis poharakba töltjük és tejszínhabbal, reszelt csokoládéval díszítjük.
A hozzávalók három kis pohár forró csokihoz elegendők.

Nekem a csoki kicsit darabos maradt, bár ez az ízélményen semmit nem rontott. Jobban örültem volna viszont egy kicsit egyenletesebb állagú italnak. Ha valaki tudja hogy mit rontottam el, akkor szépen megkérem, ossza meg velünk tapasztalatait.

1 megjegyzés:

  1. Hmmm Sanyikám, valahogy ismét olyankor olvasom a receptedet amikor pont éhes vagyok, ebéd előtt. :) Ki fogjuk próbálni, ezt még hamarabb mint a gofrit(sütő híjján sajnos).

    Na léptem ebédelni...

    VálaszTörlés