2010. június 9., szerda

Nyaralás 2. rész - Esős de eseménydús hétköznapok

Hétfő este Parádfürdőre érkezve folyamatos esőzés fogadott bennünket. A Mátrán keresztül buszozva egyértelművé vált, a túrázásról a hétre elfelejtkezhetünk. Az esőtől megcsúszott hegyoldalak, kidőlt fák, megáradt patakok, ösvények helyett dagonyák mindenfele. Ennek ellenére feltaláltuk magunkat.

Szinte éreztem hogy nem lesz kiránduló időnk, ezért indulás előtt a Tesco-ban vásároltam egy jó hírű kártyajátékot ami a Keltis névre hallgat. Azonos nevű, 2008-as év játékából készült, viszont 5-ször olcsóbb hordozható változat, szép zöld kivitelben. A szabályokra mindketten könnyen ráéreztünk, egyszerű de azért furfangos, kicsit gondolkodtató játék. Tökéletes esős esték elütéséhez. Nekem az tetszett a legjobban ahogy az elején együtt felfedeztük Szilvivel a játék stratégiáját. Később majd még írok a játékról részletesebben.

Kedden délután néhány órácskára elállt az eső, sétálni indultunk. Az Ilona völgy bitumenezett útja felé vettük az irányt. Messzire nem jutottunk, a hatalmasra áradt patak és a hegyoldalon baljósan megdőlt fák rontották komfort érzetünket. Minden esetre láttuk milyen mérges is lehet ez az ártatlan kis patak.

A szerdai napunk a fitness jegyében telt, az Erzsébet Park Hotelben váltottunk egy fitness-belépőt. A hotelnak szép "wellness" részlege van, 1400 Ft-ért hétköznap 2-től külsősök is használhatják. Az első fogásként egy csipetnyi body building-gel kezdtünk. Az egykezes súlyzókat három kis rúd és hat anyacsavar szimbolizálta a kb. 2 garnitúra tárcsa mellett, azért nem estem kétségbe. Jó kis felsőtest edzést tartottam: minden testrészre vagy két gyakorlat. Kb. egy év után isteni volt érezni a bedurranást, bár már akkor sejtettem hogy nem lesz ennek jó vége: az ilyenkor szokásos izomláz csak szombatra múlt el. Szilvi mindeközben elliptikus futógépezett. Az anaerob edzés után a kardió következett: a szálloda úszómedencéje. 140-ről 180-ra folyamatosan mélyülő, 15 méteres medence. Pancsolni szuper, de kicsit sokszor kell benne fordulni ha 20 percet le akarsz úszni. :-)

A desszertnek a finn szaunát választottuk. Nekem kicsit hideg volt a maga kis 80 fokával, kénytelen voltam önteni rá a vizet, Szilvi alig bírta tartani velem a "lépést". Három kör után aztán úgy elfáradtunk, hogy szédelegve szaladtunk vissza Szilvi lakására uzsonnázni. Sajnos kimaradt az infraszauna, a jakuzzi, a török gőzfürdő, és a masszázs, de ez így volt kerek: elvégre mi edzeni jöttünk, nem csak a "közérzetünket javítani".

Csütörtök délelőtt még mindig esett az eső, viszont Laci és Timi (két évvel ezelőtti?) ajánlása alapján elhatározzuk hogy kipróbáljuk Egerben a Palacsintavárat. Bár a Google Maps kicsit félrevezetett bennünket, kis kérdezősködéssel hamar megtaláltuk a helyet. Vigyázat, csak 12-kor nyit a hely, viszont a mellette levő könyvesboltban el lehet tölteni az időt ha zuhog az eső. Maga az étterem nagyon hangulatos, kicsit avantgárd pince. Sós és édes óriás palacsintákat (~35 cm, négyrét hajtva) árulnak mindenféle töltelékkel. (~1800 Ft egy sós fogás) A kiszolgálás gyors és illedelmes, de én sajnos ráfáztam a "konyhafőnök kedvencével": a curry szószon kívül alig volt benne valami, tiszta lapos volt. Ezzel szemben Szilvi megütötte a főnyereményt, a Lucifer palacsinta minden földi jóval púposra tömve érkezett, tejföllel nyakon öntve. Nagyon jól laktunk, édes fogásra már nem maradt kapacitás. (Laci, Timi: köszönjük a tippet!) Este pedig még jött a grillezés is, eső ide vagy oda!

Szilvi a múlt héten vett egy ún. vasalthús sütőt. Egy egy salgótarjáni "találmány", pillanatok alatt lehet vele húst, kolbászt, szalonnát vagy akár zöldségeket grillezni. A múlt heti kipróbálás olyan jól sikerült hogy Szilvi, barátnője és a pácienseik már akkor megszervezték a folytatást, ami pont mára esett. Szó szerint, mivel az eső nem akart szűnni estére sem. Ez nem szegte kedvünk, Lipton napernyő alatt, kapucnis pulóverben, viszont rendkívül jó hangulatban sütögettünk minden félét. Ezután pedig süteményezgettük és beszélgettünk egy kicsit. A hússütő tényleg új élményt nyújt: isteni volt a csípős füstölt kolbász zsíros kenyér, köszönjük Gyurinak a segítséget.

Így teltek hát a hétköznapok, a hétvége eseményeit pedig a harmadik postban olvashatjátok hamarosan.

1. Jó kis részletes leírás, meg kell hagyni. :)

Amit kivettem ebből és a második postból is, hogy jól telt a szabitok, kellemesen éreztétek magatokat és változatos volt az egész.
    Az edzés dolgot személy szerint egy kirándulásból kihagynám (az úszást kivéve), viszont az új helyszín változatossá teheti azt.
    Ez a palacsintás dolog megfogott engem is :), lehet meglátogatjuk majd mi is valamikor, szeretjük az ilyeneket. :)

Szombaton találkozunk!

2. Javítás: a 'második' szót 'első'-re cserélném. :)

3. Hétévégén úgy alakuklt, hogy a családdal és Lindával Egerben jártunk. Uncsitesóm szülinapja volt és gondoltam mellesleg meglátogatjuk már ezt a híres palacsinta paradicsomot is :)
    Jól döntöttünk. Ide végülis csak ketten jutottunk el Lindával és megerősíthetem én is, hogy nagyon jóóóó a menü.
    rendeltünk egy parajos, csirkeragus, tükörtojásos palacsintát, mint 'sóst', meg 2 db edeset. A sóssal kezdtünk, Linda megkóstolta, de a java rám maradt, majd az édesek felét-felét legyűrtük. Jóllaktunk az a helyzet. Még a családnak is maradt otthonra kóstoló. :)

4. Bocsi, nem uncsitesóm szülinapja, hanem a dipiosztója volt, csak már Szilvi legfrissebb bejegyzése van a fejemben. :)

5. Örülök hogy tetszett a palacsintázó. Akkor már talán csak Imiék nem látogattak el ide a csipet csapatból. :-)