2009. december 27., vasárnap

Avatar


Pontosan egy hónapja hogy Palitól először hallottam az Avatarról. Múlt hét végén Rékáékkal sikerült megnéznem a moziban, így hát szeretném megosztani veletek a véleményemet erről az alkotásról.

Mint ahogy az akkori kommentben is írtam, kevls előítéletem volt filmmel szemben. Mostanság számtalan esetben a látvánnyal akarják ellensúlyozni a történet ürességét, és ez a film tagadhatatlanul látványos: ezért hát jó eséllyel gyenge lesz a sztori. Szerencsére nem így történt.

A látványra nem lehet panasz. A világ ahol a történet játszódik, gyönyörűen kidolgozott, élettel teli, színes. Talán egy kicsit túlságosan is. A film elején olyan érzésem volt mintha a World of Warcraft 2010 intróját látnám, éppen csak a játék főmenüje nem jelent meg a jelenetek végén. Kb. egy fél óra múlva viszont magába szippant a történet, és nem is figyelsz annyira a látványra többet.

A történet érdekes, bár sokak szerint sablonos. Hősünket megmenti az erdőben egy őslakos hölgy, aki kiderül hogy a törzsfőnök lánya. Hősünk be akar illeszkedni a törzsbe, a lány segít neki, egymásba szeretnek, stb. Mindeközben pedig támadnak a gonosz Földlakók. Hősünk természetesen az őslakosok oldalára áll. Nekem akaratlanul is a Pocahontas, a Farkasokkal táncoló és az Utolsó Mohikán jutott az eszembe, talán nem alaptalanul. A történetvezetés mindeközben izgalmas, néha pedig könnyfakasztó, bár kicsit mindig sablonos.

A film két és fél órája alatt végig lekötött, végig érdekesnek találtam. A látvány gyönyörű, a történet lehetett volna kicsit "több" mint az elvárható. Kultuszfilm nem hiszem hogy lesz, de ennek ellenére én mindenkinek csak ajánlani tudom a filmet. 10-ből kb. 7.75-re értékelem.

(Értékelési skála: 5 - átlagos; 7 - lekötött, érdekes volt; 8.5 felett: kultfilm. 9.5 felett: ilyen film sajnos nincs.)

1 megjegyzés:

  1. Szombat délután Linda egyik barátnőjénél voltunk meglátogatni és szóbakarültek a mozifilmek, köztük az Avatar is. El is határoztuk hirtelen felindulásból, hogy megnézzük. Én abban a tudatban voltam, hogy már régen nem megy a moziban és már vártam is a Blu-ray megjelenést, úgyhogy várhatok még rá. :)

    Szóval aznap este a 20.15-ös vetítésre foglaltunk is két jegyet (Linda bnője és férje már látta) és beültünk a vászon elé.
    A történetet nem sorolom, mert Sanyi már a lényeget szépen leírta, így csak a saját véleményemet osztom meg.
    A történet nekem egy picit sablonosnak tűnt elejétől a végéig, de maga amire ráhúzták a sablont az valami csodálatos volt.
    A pandorai világ elképesztően jól meg lett csinálva és logikusan felépítve, és úgy érzem, hogy kellett ez a két és fél óra, hogy az ember beleélhesse magát és megértse ezt a földitől teljesen különböző kultúrát.
    Férfiból vagyok, tehát magától értetődik, hogy a film robotos/harci/tehnikai része is nagyon lekötött, valamint a csatajelenetek. A jó és a rossz összecsapásából nagy hátárnyból ugyan, de most is természetesen a jók (a Na'vi-k) győzedelmeskedtek az elszántság, az akart és a csapatszellem gyakorlásával.

    Összességében, csak, hogy kerek szám legyen én 8 pontot adnék neki 10-ből, mivel nagyon tetszett, viszont a sztoriból egy picit eredetibb belefért volna a képbe.
    Az biztos, hogy ha megjelenik Blu-ray-n meg fogom még nézni.

    VálaszTörlés