2010. március 3., szerda

Hétvége

A hétvégénk megint eseménydúsra sikeredett. A gasztronómiai kirándulás most sem maradhatott ki, viszont a főételek helyett most a reggelikkel kísérleteztünk. Szombat reggel "Olasz tésztaomlettel" kezdtük a napot, a Tésztás szakácskönyvből.


Tulajdonképpen tésztával, krumplival, hagymával és olivával gazdagított rántottáról van szó. Régebben már készítettem spanyol Tortilla de patatas-t ami nekem nagyon bejött, ezért most az olasz változattal próbálkoztam. Szerintem igencsak ízletesre sikeredett, viszont az elkészítés módján még javítani kell: a túl nagy serpenyő alján sajnos eltűnt a négy tojás, és nem fogta össze a krumplis tésztás "tölteléket".


Délután pedig a teák birodalmába kalandoztunk, ellátogattunk a Carpe Diem-be. Bizony, most ünnepeltük sokadik hónapfordulónkat Szilvivel. Teázni elhívtuk Rékat és Alexet is. Mióta legutóbb ott jártunk, kibővült a Diem: kialakítottak egy japán stílusú emeleti részt is, ami nagyon előnyére vált a helynek. Szerintem sajnos az utóbbi időben kezdte elveszíteni a varázsát a teázó, egyre több lett a vizipipázó, teát szürcsölgető emós kölyök, akik viszont a nemdohányzó emeletre fel sem merészkednek. Ez a bővítés visszaadhatja a hely régi hangulatát.


A bőséges teakínálatból Szilvi és Réka ízesített fekete teákat választott, Alex gyümölcsteát, míg én keleti "gyökereimhez" híven keleti oolong teát választottam. Desszertnek pedig süteményt falatoztunk. Bizony, érdemes kipróbálni a Diem süti kínálatát is, fenséges! Kirándulásból pedig nem lehet vásárfia nélkül hazajönni, vettünk is 50 gramm senchát, amit majd hétvégén fogunk megkóstolni.


Hazatérve aztán TV nézés és Backgammon party következett. Amíg az ősök, Alex és Szilvi Poirot kalandjait nézte, mi Rékával késő estig a duplázó kocka rejtelmeit kutattuk. Reggel újabb főzőcskézéssel kezdtük a napot, Szilvi fenséges zöldséges omlettet készített. Ez már hibátlanul sikerült, recept hamarosan várható, természetesen is itt a blogon. Addig is egy kis kedvcsináló illusztráció. (Valahogy dekoratívabban néz ki mint az én olasz rántottám, nemde?!)



Vasárnap este összeültünk még Enikőék társasozni egy kicsit. Sajnos Szilvi már nem tudott csatlakozni hozzánk, mivel úton volt Parádfürdőre. Először Poker-t terveztünk, de mivel négyen voltunk, elvittem a Catan-t. Mivel sem Nándiék sem Enikő nem ismerte a játékot, gyors szabálymagyarázással kezdtünk, ezután pedig mindenki hamar belejött a játékba. Négy fordulót játszottunk, nagyon jó volt a hangulat.



Este 10-kor hazatérve pedig még jó éjt kívántam Szilvimnek Skype-on keresztül, majd én is álomra hajtottam a fejem. Kellett ez a kis aktív kikapcsolódás, hiszen a héten a munkahelyen elég sok dolgom lesz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése