2010. március 28., vasárnap

Viharsziget


Már a múlt hét végén elhatároztuk Szilvivel hogy megnézzük Scorsese legújabb filmjét, a Viharszigetet (Shutter Island). Mivel szeretem a jó thrillereket, ezért egyből megtetszett a film, amikor Szilvitől megkaptam a trailer linkjét. Sejtettem hogy az IMDB-n 8-asra díjazott filmnek többnek kell lennie mint egyszerű "elmegyógyintézetben nyomozgatós" filmnek, viszont direkt ezért nem is néztem utána, mit is írnak mások a filmről.



A film előtt a plázában kipróbáltuk a Thai gyorséttermet. A kajáldában 10-15-féle étel közül lehet választani, nagyon ízletesen vannak feltálalva a fogások a pultban, ezért is választottuk ezt a helyet. Fejenként ezer forinttért kapsz egy kis adag rizst és két merőkanál szószt, akár két különböző fajtájú kajából is, plusz fél liter üditőt. Én mogyorós és Hongkongi csirkét rendeltem, szilvi édes-savanyú és valamilyen gombás-zöldséges csirkét. Az étel ehető és laktatós volt, bár valahogy hiányzott belőle az "íz": olyan érzés volt mintha náthás lennél és csak a sós-savanyú ízeket éreznéd és kész. Furcsa, mert ennyi erővel szinte műanyagot is ehettünk volna. A villa pedig olyan kicsi, hogy 5 szem rizsnél vagy egy kis kocka húsnál több nem fér rá. Egy szóval: háát, nem hiszem hogy még egyszer eszünk itt.


17:15-kor aztán kezdődött a mozi: legnagyobb meglepetésemre velünk együtt 10-12 nézőnél több nem volt a teremben. IMDB 8, de ekkor már sejtettem hogy nem egy mainstream filmről lesz szó. Fincsi!



A két és fél órás film első fél órájában nem sok minden történt: megérkeztek a nyomozók az elmegyógyintézet szigetre, elkezdtek nyomozni, kitört egy vihar, és előjött Di Caprio migrénje. A rendezés és a képhatás gyönyörű, de valahogy gyengén muzsikált az egész. Közben pedig Leonardónak végig flashback-jei voltak a világháborús élményeiről. Ez a helyzet 60 perccel a kezdés után sem változott meg, kicsit bosszankodva néztem az órámra. Művészfilm? David Lynch-módra? Háááát....

És ekkor egy szempillantás alatt megváltozott a véleményem. Mint a hullámvasút, először lassú, de aztán meglódul és magával ragad, és ekkor már nincs megállás. Bármit mondanék, lelőné a poént, viszont azt elárulhatom hogy a rendező Hitchcock-i módon játszik a néző agyával. Ez az igazi pszicho-triller, amiből manapság olyan kevés van! A film után még órákig a hatása alatt maradtunk mind a ketten, jót beszélgettünk róla hazafele a buszon. Csak ajánlani tudom!

3 megjegyzés:

  1. Örülök, hogy tetszett a Viharsziget Sanyi!
    Kb 2 hete mi is bementünk Gyuriékkal, mivel mint mondta a VOX 100%-ot adott rá, ígyhát látni kell. Őt lenyűgözte a film, engem azért annyira nem. Tetszett ugyan és a végén már meg lehet érteni az egészet, de szerintem az az 'egyszer nézhető' kategória. Persze második nézésnél már nem kellene filózni a film közben az tuti. :)

    Az ominózus Thai éttermet én/mi is gyakran kipróbáltuk, de nekem személy szerint nagyon ízlik, mint minden ilyen jellegű étel. Szerintem az összes szószós feltétet végigkóstoltam már és legjobban az amarikai csirke, valamint a szecsuáni jött be.

    U.I.: Sajnálom, hogy múltkor nem tudtam tovább maradni Szomszédéknál. Az elkövetkezendő hetekben jó volna valamihasonlót összeütni...

    VálaszTörlés
  2. Köszi a véleményt Pali! Őszintén megvallva én másodjára is megnézném, csak így már nem Di Caprio hanem a doki/partner szemével látnám az eseményeket. Kíváncsi lennék így milyen élmény.

    Egy esélyt még akkor majd adok a gyorsétteremnek, majd kipróbálom amit ajánlottál. Jövő hét végére majd összehozunk valamit, a húsvét miatt a mostani már eléggé zsúfolt.

    VálaszTörlés
  3. Sziasztok!

    Meg kéne nézni ezt a filmet, érdekesnek tűnik, de nem hiszem, hogy moziba eljutok mostanában. Nem baj, majd ha kijön a DVD :D

    A Thai étterem szerintem elég rossz választás volt. Mi is ettünk már ott, és a honkongi csirkét is kipróbáltuk. Szerintem pocsék :) Ízetlen és ennyiért akár egy nagyadag kaját kapsz a szomszédos kínaiban (3 féle közül is választhatsz a tányérra). Ott ajánlom mindenkinek a szezámos csirkét! (Viszont ott is akadnak ízetlen kaják, főleg a szószosok között) :D

    VálaszTörlés