2010. március 21., vasárnap

Milyen típusú személyiség vagy?

A hétvégén Szilvivel játszottunk egy kicsit a Myers-Briggs személyiségtesztekkel. Maga a teszt tizenhat kategóriába sorolja a különböző személyiségeket, négy kategória alapján, így mindenkinek megfeletethető egy négybetűs személyiségtípus.



Én a teszt szerint az INTJ csoportba tartozok, azaz "tudós alkat" vagyok. Dióhéjban ez azt jelenti hogy mi "tudósok" nagyon szeretünk elvont rendszerekben gondolkodni, és megérteni, analizálni az ilyen rendszereket. Az élet minden területén ilyen rendszereket készítünk, és szeretünk ezekről a rendszerekről jóízűket beszélgetni. Szeretünk "mini projektekben" gondolkodni, állandóan tökéletesítjük a világunkat magunk körül. Nem szeretjük viszont a homályos magyarázatokat, és mindazt ami nem hatékony. Racionális, pragmatikus személyiségek vagyunk. Rossz tulajdonságunk hogy néha nem figyelünk oda eléggé mások érzelmeire, nem tudjuk az érzemeinket könnyen kifejezni, és sokszor hisszük azt hogy igazunk van.



Hogy aztán ebben mennyi az igazság? Azt döntse el mindeki magának, viszont csak ajánlani tudom mindenkinek hogy töltse ki a tesztet: érdekes utazás elménk legsötétebb zugaiba. Ha van kedvetek, majd írjátok meg az eredményt! :-)

Az (angol nyelvű) tesztet megtaláljátok itt, a különböző személyiségtípusokról pedig itt olvashattok, sajnos szintén csak angolul.

4 megjegyzés:

  1. Érdkesnek taláktam a tesztet, ezért ki is töltöttem. :)
    Az én eredményem ENTJ lett.
    Állítólag ilyen típusú emberek: Napoleon, Franklin D. Roosevelt , Mark Anthony, Sean Connery, Madonna, Yulia Tymoshenko.

    Életcélként a katonai, üzleti és mérnöki dolgokat javasolta. Érdekes módon mindháromban látok fantáziát. :)

    Ha van valami hasonló teszt szívesen várom tőled Sanyi!

    VálaszTörlés
  2. Ja itt van a csatolás is: http://www.personalitypage.com/ENTJ.html

    VálaszTörlés
  3. Örülök Pali "ügyvezető úr" hogy tetszett a teszt! Az eredmény gondolom nem volt meglepő.

    Azt hogy mind a ketten NT-k vagyunk, mi sem szemlélteti jobban hogy jól el tudunk beszélgetni, jóízűen meg tudunk vitatni és ki tudunk elemzeni mindenféle "absztrakt" témát. Legyen szó IT-ról, politikáról vagy akár edzésmódszerekről. Mindössze annyi a különbség hogy én kicsit "befelébb forduló" vagyok.

    VálaszTörlés
  4. Pontosan "professzor úr". Igazságszerint nemigazán volt meglepő az eredmény sem a te, sem az én részemről.

    VálaszTörlés