2009. november 15., vasárnap

Catan telepesei - játékszabály



Bár a tegnapi játék jól sikerült, szerintem mindenkinek maradtak kérdőjelek, fehér foltok a játékszabályokkal kapcsolatban. Szerencsére nem kellett bajlódnom a játékszabály fénymásolásával, a neten megtaláltam a beszkennelt változatát.

Találtam egy online táblajátékos magazint is (Tabula magazin), aminek az első számában pont a Catan-ról olvasható egy összefoglaló cikk. A magazinok PDF-ben letölthetők. Érdekes hogy milyenek a mai stratégiai táblajátékok: van itt Heroes-jellegűtől kezdve a Western kalandon át minden. Érdemes belekukkantani.

Ha lesz egy szabad estétek, üljünk össze, játsszunk egy újabb fordulót! Elvégre csak 75 perc egy játék... ;-)

2 megjegyzés:

  1. Jó kis játék ez tény, fogjuk még tolni, ez is biztos. A kiegészítőkkel pedig még szerintem bőven ráérünk, előbb tapasztaljuk és unjuk meg ezt. :)

    VálaszTörlés
  2. Így van. A kiegészítőkkel _bőven_ ráérünk még. Mindössze azért tettem fel a linkeket, mert az alapjáték szabályait tartalmazó szerveren azokat is megleltem.

    A szombati játékkal kapcsolatban egy újabb férreértést találtam: az építkezős fejlesztő kártyák (építs két utat, stb.) és a lovag kártyák közül egy körben _csak_ egyet lehet kijátszani, viszont a pontot érő kártyák közül akárhányat fel lehet fordítani egyszerre. Ha az újonnan vásárolt pontot érő kártyáddal pont kigyűlik a 10 pont, akkor még a következő kört sem kell kivárni. Ahogy én emlékszem, mi 4-5 lovag kártyát is felforgattunk egyszerre...

    Ettől függetlenül szerintem mindannyian jót szórakoztunk szombaton!

    VálaszTörlés