2009. november 1., vasárnap

Highball koktélok




Az utóbbi hetekben kedvet kaptam fincsi italokat mixelgetni: vásároltam shakert, és néhány alap italt. A hétvégi hónapforduló ünneplés tökéletes alkalom volt hogy kipróbáljunk egy-két italt.

A koktélokkal való ismerkedést a Highball-okkal kezdtem, ez a post is ezekről fog szólni. A highball-ok általában kétfajta italból állnak: 4 cl tömény italhoz pl. gin-hez, vodkához kb. 15 cl alkoholmentes italt (kólát, tonikot, gyümölcslevet) keverünk. Az italokat magas, egyenes falú poharakban szolgáljuk fel, jó sok jéggel, szívószállal. Mi most három italt próbáltunk ki: a Gin & Tonic-ot, a Jack & Coke-ot, és a Salty Dog-ot.

Gin & Tonic
5 cl Beefeater gin, Kinley Tonic. Highball pohárban jó sok jéggel, citromkarikával díszítve kínáljuk.

A három ital közül egybehangzó véleménnyel a Gin & Tonic volt a befutó. Személy szerint nekem ez volt az első találkozásom a gin-nel mint itallal. A gin egyébként egy főként borókával ízesített gabonaszesz, sok koktél alapanyaga. Tisztán fogyasztva az erős alkohol dominál benne, kevesebb hangsúlyt kap a boróka íze. Tokikkal keverve viszont tökéletes párost kapunk: a gin édesít a tonikon, miközben a hígítás felszabadítja az ital rejtett ízeit.

Jack & Coke

4 cl Jack Daniels (Tennessee) whiskey, 1.5 dl Coca Cola.

Mi most kevésbé karakteres kanadai whiskey-vel készítettük. Nem volt rossz, de valahogy nem volt olyan átütő élmény mint a Gin & Tonic. Lehet hogy már kevés volt a szénsav a kólában, vagy a whiskey nem volt a megfelelő típusú, de én erre csak egy erős 3.5-öt adok az öt csillagból.

Salty dog (sós kutya)
4 cl gin, 1 dl grapefruit lé. Vízbe majd sóba mártott szélű pohárban szolgáljuk.

Megmondom őszintén, ez egy érdekes kombináció, ami nekem nem jött be. Vörös grapefruit-ot választottunk mert az ugye édesebb, de még így is teljesen elnyomta a gin borókás ízét. Ennyi erővel aztán egy olcsó vodkával is készíthettem volna: íz nulla, ütni meg ugyanúgy üt. A sós íz bár azt mondják harmonizál a grapefruittal, engem semmi jóra nem emlékeztetett. Köszönöm szépen, a kutyanyálat meghagyom másnak.

Egy szó mint száz, a hétvégén érdekes körutazást tettünk a highball koktélok világába. Egyelőre kimaradtak olyan remekművek mint a Mojito (rum, limonádé, menta), a Tequila Sunrise (tequila, naracslé, grenadine) vagy a Long Island Ice Tea (10 cl rum, vodka, gin és tequila, plusz egy pici kóla a színezéshez)

Majd a legközelebbi dominó party-n ha lesz kedvetek, mixelgethetünk! ;-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése