2010. február 9., kedd

Futó edzésprogram - Helyzetjelentés


Szilvivel a héten léptünk kilenc hetes futó edzéstervünk hatodik hetébe, már csak egyharmada van hátra a programnak. Pénteken futottuk az első 20 perces távot, előtte futás + gyaloglás edzések voltak. A héten végleg búcsút intünk a gyaloglásnak, és azon kezdünk dolgozni hogy a 20 percet fél órára növeljük. Egyelőre folyamatosan haladunk a programmal. Az edzés előtt néha megfordul az ember fejében hogy képes lesz-e teljesíteni az aznapi távot, de ennek ellenére sokszor szálltunk már le úgy a futógépről hogy "ilyen könnyű volt a mai?!"

A lassan hétköznapjaink részévé váló edzésekhez viszont nagyon fontos a motiváció fenntartása. Szilvivel mindig megbeszéljük az aznapi edzéseket, kinek hogy sikerült a távot teljesíteni, stb. Én a "Couch to 5K" Facebook csoport üzenőfalára is rendszeresen post-olom az eredményeket: itt aztán szintén biztatjuk egymást, csak már globális szinten. Egyre több ott is az ismerős arc, főleg azok akik ugyanott járnak a programban mint én. Az élmények megosztása szerintem kulcsfontosságú a siker eléréséhez: nem egyszer segített a gondolat egy holtpont során hogy "Tegnap Szilvi ezt már megcsinálta!" vagy az hogy "Tom és Emily is éppen pont most futja ezt a távot, nekem is sikerülni fog!" A futás bizony 60%-ban szellemi erőfeszítés - szerintem.

A futós weblapok is segíthetnek motiválni az embert. Ma leltem meg pl. az Edzés online oldalt, ahol magyarul olvashatunk edzésterveket, cikkeket, és az edzéseinkről is beszámolhatunk, akár saját blogot is nyithatunk. Engem főleg a sportolókkal készült interjúk és az edzésmódszerek érdekelnek, lesz mit olvasnom!

További színvonalas portálok (angolul...):

A holnapi nap 2x10 percet kell futnom. Nem lesz nehéz, de azért komolyan kell venni. Hétvégén pedig jön a 25 perc. Csak így tovább Szivem, megcsináljuk!

4 megjegyzés:

  1. Köszi a biztatást Kincsem!
    Ma én is lefutottam a 2X10 percet és engem egy kicsit jobban megdolgoztatott.De azért nem adtam fel.
    Csupán éreztem annak a éhes disznó vágtának az eredményét,amit a futás előtt 10 perccel vágtam le az út szélén, amikor jöttem vissza az angolóráról(a tanár a falun kívül lakik egy lakótelepnek se csúfolható házcsoport egyik épületében).Egyszóval a bemelegítés megvolt.
    De most már várom a hétvégi kihívást!
    Menni fog!Megcsináljuk!

    VálaszTörlés
  2. Gratulálok nektek a kitartásotokhoz és gondoljatok bele, hogy milyen kellemes lesz majd a kocogás tavasszal egy erdős-fás esetleg tavas környéken! :)

    VálaszTörlés
  3. Köszi Pali! Egy kérdés: milyen magyar ill. nemzetközi body-s netes újságokról tudsz amiket érdemes olvasgatni? Ha már a Flex-re nem fizettem elő...

    VálaszTörlés
  4. Hogyne Sanyikám.
    Az a helyzet, hogy mostanában ritkábban olvasok ilyet, de itt van például a magyaroknál közkedvelt oldal: http://www.tesztoszteron.hu/
    ahol nagyon sok csemegét találhatsz minden témában. Ezen egyébként létezik jobb alul egy e-magazin is, ahová cikkeket raknak fel.
    A másik közkedvelt a http://body.builder.hu/
    Az oldalon vannak cikkek, flash videók, archívumok stb.
    Mindenet meg lehet itt is taláni a fitnesstől a legdurvább szteroidokig.

    Külföldi oldalakat nemigazán látogattam és így nem is ugrik be egy sem amit megnézhetnél, de ez a két magyar szerintem mindent lefed.

    Jó olvasgatást!

    VálaszTörlés