2010. február 21., vasárnap

Gasztronómiai körutazás

Szilvivel még a múlt héten elhatároztuk hogy szombaton egész napos gasztronómiai kirándulást teszünk: délre mi főzünk magunknak, majd este Paliékkal ellátogatunk a Malom étterembe.



Az ebédre készítendő ételek receptjeit már jó előre kinéztem a webről (NO SALTY) és a karácsonyra vásárolt szakácskönyvből. Mediterrán és keleti tájakra terveztem kalandozni: a menü kínai csípős-savanyú leves, és Pasticcio lett. Reggeli gyors bevásárlás után munkához is láttunk. Míg én nagyrészt főztem, Szilvi a kuktáskodás mellett szorgalmasan dokumentálta az eseményeket. Kicsit megkésve, fél kettő körül készültünk el, de az ízélmény kárpótolt mindenért.



A csípős-savanyú leves a kínai éttermek mondhatni általános levese. Igazi fitness kajáról van szó: csirkemell, sokfajta zöldség, csurgatott tojás, mindez húslevesben finoman felfűszerezve. Bár ez a leves régóta kedvencem a Debrecen Plázában, ez volt az első alkalom hogy itthon láttam neki az elkészítéséhez.



A Pasticcio egy görög ill. közel-keleti, sütőben sült tésztaétel. Két réteg tészta és paradicsomos szósz, tetejére pedig tojásból, joghurtból és sajtból készült öntet. A szósz különlegessége hogy a paradicsom és darált hús mellett szardíniát is tartalmaz. Ez meglehetősen pikáns ízt ad neki, de nekem pont ezért ízlett igazán.



A második felvonás este 7-kor kezdődött. Kicsit késtünk, Pallliék már vártak bennünket, remélem nem túl rég óta. Legalább öt éve hogy utoljára a Malomban ettem, kíváncsi voltam milyen élményben lesz részünk. A hely hangulatos, csendes: rajtunk kívül két asztaltársaság vacsorázott csak. Gyorsan le is adtuk a rendelést: mindannyian szárnyast kértünk: ki a mellét, ki a combját; tejföllel, fokhagymaszósszal vagy netán körtével; köretként pedig burgonyát: krokettet, sült krumplit, burgonyapürét és lapcsánkát. Volt időnk bőven beszélgetni míg el nem készült a vacsoránk. Téma többek között ismét a gasztronómia volt: Pallliék kirándulása a Wasabi-ba (Erről majd várunk egy különálló post-ot is! :-D). Emellett jót beszélgettünk a mozifilmekről, főként a Star Wars-ról és egyéb fantasztikus filmekről.



Az ételekben kellemesen csalódtam. Bőséges, ízletes vacsorát kaptunk. A sütőben sült parasztos pulykamellemet fatányéron tálalták, Szilvi kis kiöntőben kapta meg a fokhagymaszószt a csirke nyársak mellé. Az ízélmény fantasztikus volt, köszönet Palllinak hogy lebeszélt róla hogy pizzát rendeljek.

Este hazatérve még kevertünk egy hűsítő koktélt hogy jobban menjen az emésztés, majd leültünk tévézni. Sajnos az Indul a bakterház-ra már nem maradt idő, az egész napos kirándulástól kifáradva hamar nyugovóra tértünk.

Legközelebb akár közösen is főzhetnénk valamit. Valaki a levest, más főételt, a lányok pedig a desszertet. Mit szóltok hozzá?

3 megjegyzés:

  1. Köszi az összefoglalót Sanyikám!

    Így igaz ahogy leírtad, tényleg nagyon finom volt a kaja, biztos vagyok benne, hogy a tietek is. Magam részéről viszont nem bántam meg azt a plusz egy tonhalsalátát, mert így lett tele a pocim. :)
    A Wasabiról gondoltam én is egy post-ot, viszont az talán már egy kicsit koppintás lenne. azért még átgondolom a dolgot, lefeljebb rövid lesz. :)

    Az indul a bakterházat meg nézzétek!!!.
    Ja itt egy link a star wars/bakterházról, ha nem láttátok volna, mellette megtaláljátok a második részt is.
    http://www.youtube.com/watch?v=7gQhy7x881k

    VálaszTörlés
  2. Nem lesz az koppintás, főleg ha a saját véleményeteket is leírod benne. Inkább az lenne az érdekes hogy mi az amit mi nem írtunk le, mi az amit ti máshogy láttatok, stb. Ha készült egykét fotó, akkor pedig már csak azért megéri egy post-ot írni és feltölteni őket!

    Ja és a receptekkel még adós maradtam, azokat a héten fogom majd feltölteni!

    VálaszTörlés
  3. Na ez a Bakter Wars nagyon jó! Köszi a linket!

    VálaszTörlés